Cyberpunk 2020

Autorius: Mike Pondsmith
Leidėjas: R. Talsorian Games
Išleidimo metai: 1990
Žanras: mokslinė fantastika, kiberpankas
Sistema: Interlock System

Cyberpunk 2020 - tai kiberpankinis vaidmenų žaidimas, kurio autorius - Mike Pondsmith, o leidėjas - „R. Talsorian Games". Žaidimas sukurtas remiantis William Gibson, Buce Sterling ir kitų kiberpanko rašytojų darbais.

Cyberpunk 2020 - tai antrasis originalaus žaidimo Cyberpunk 2013 (dažnai vadinamo tiesiog Cyberpunk) leidimas. Pastarasis buvo išleistas 1988 m. ir sulaukė keleto papildymų. Antrajame leidime buvo papildytos ir pakeistos taisyklės, o laiko juosta buvo pastumta septyneriais metais - iš 2013 į 2020 m.

Pagal Cyberpunk 2020 buvo sukurti ir išleisti du kolekcionuojamų kortų žaidimai: Richard Garfield's Netrunner (1996 m išleido „Wizards of the Coast") ir Cyberpunk CCG (išleido „Social Games").

Veiksmo vieta ir laikas

Kiberpankinis pasaulis - tai mūsų pasaulio distopija, vienijanti globalizacijos, kibernetikos ir pankų subkultūros elementus. Čia pabrėžiamos pažangios informacinės technologijos bei ryški socialinė diferenciacija. Greitai besivystančios technologijos šio pasaulio gyventojams leidžia tobulinti savo kūną ir prailginti gyvenimą, galūnes ir organus pakeičiant brangiais dirbtiniais gaminiais, mėgautis virtualiais interneto pasauliais, kopti svaiginančios karjeros laiptais tarptautinėse megakorporacijose, kurios savo finansinės ir ekonominės galios dėka gali daryti įtaką daugelio vyriausybių sprendimams, o silpnesnes šalis apskritai pajungti savo reikmėms.

Korporacijų saugumo tarnybos dažniausiai būna geriau aprūpintos ginklais ir technologijomis nei policija, todėl kai kuriuose rajonuose jų įgaliojimai viršija municipalinės valdžios įtaką. Sveikatos apsaugos sistema grįsta pinigais, todėl neturtingieji miršta savo butuose ir gatvėse.

Svarbiausia kiberpankinės ateities vertybė - informacija ir protas. Šis turtas akylai saugomas korporacijų, medžiojamas įsilaužėlių ir brangiai perkamas bei parduodamas tarptautinėse juodosiose rinkose. Dėl informacijos ir garsių protų čia dirbama, kovojama ir mirštama.

Tai tamsi ir niūri ateities pasaulio vizija, kur niekas negali niekuo pasitikėti, kur susipynusios intrigos apnarplioja veikėjus lipniais čiuptuvais, ir niekada negali žinoti, kas stovi už visų įvykių, kas samdo, kokie tikrieji darbdavių tikslai, ir kam visa tai naudinga. Tai kupinas cinizmo, nihilizmo ir žiaurumo pasaulis.

Žaidėjai čia gali vaidinti labai įvairius personažus: nuo kibernetiniais implantais „prifarširuotų" samdinių, ginkluotų su smegenimis sujungtais ginklais, iki Armani kostiumus vilkinčių megakorporacijų vadybininkų, plunksnakočiais valdančių nacionalinius ūkius.

Sistema

Cyberpunk 2020 taisyklių sistema (Interlock System) remiasi įgūdžiais, o ne lygiais. Žaidėjai gauna taškų, kuriuos gali išleisti savo įgūdžių grupėms. Galima išmokti ir naujų įgūdžių, bet tam reikia paaukoti žaidimo laiko.

Žaidėjai privalo pasirinkti vieną iš pagrindinėse taisyklėse nurodytų veikėjo klasių arba „vaidmenų": Klajūnas (Nomad), Korporacijos darbuotojas (Corp), Kovotojas (Solo), Medikas (Medtechie), Muzikantas (Rocker), Policininkas (Cop), Programuotojas (Netrunner), Technikas (Techie) ar Žurnalistas (Media). Kiekvienas vaidmuo turi savo ypatingų sugebėjimų rinkinį.
Žaidimo Meistras nurodo, už kiek taškų bus kuriami veikėjai, o žaidėjai paskirsto juos devynioms pagrindinėms savybėms: Protui (INT), Refleksams (REF), Technikai (TECH), Valiai (COOL), Patrauklumui (ATTR), Judėjimui (MA), Kūnui (BODY) ir Empatijai (EMP). Savybių vertės gali būti nuo 1 iki 10. Dar 40 taškų paskirstoma pagrindiniams nustatytiems kiekvieno vaidmens įgūdžiams. Likusiems įgūdžiams skiriama taškų pagal formulę REF+INT.

Didelę sistemos dalį užima veikėjo sugebėjimas tobulinti savo kūną ir protą kibernetinėmis technologijomis, tokiu būdu aukojant savo žmogiškumą ir po truputį tampant mašina. Implantuojant technologijas į veikėjo kūną, mėtomi kauliukai ir atitinkamai mažėja Empatija. Kuo labiau veikėjas panašėja į robotą, tuo labiau svetimi jam tampa žmogiški jausmai.

Tada mėtant kauliukus peržiūrima veikėjo gyvenimo istorija. Nenuspėjami gyvenimo vingiai gali suteikti personažui papildomų savybių, bet gali ir nuskriausti.

Kautynių sistema šiame žaidime labai mirtina. Nepriklausomai nuo veikėjo, viena vienintelė kulka gali atnešti mirtimi. Tokiu būdu skatinamas labiau taktinis ir pasalūniškas žaidimas, kuris puikiai dera su grubiu ir pavojingu kiberpankinio žanro etosu. Veikėjui tobulėjant, jo gajumo taškai neauga. Vienintelis būdas išsisukti nuo sužeidimų, tai išmokti jų išvengti, implantuoti į savo kūną šarvus arba raumenis, arba dėvėti šarvus.

Tikrinant veiksmo sėkmę, prieš Žaidimo Meistro nustatytą sunkumo lygį metamas dešimtsienis kauliukas (d10), pridedant įgūdžio vertę. Ginklų daromai žalai nustatyti naudojami šešiasieniai kauliukai (d6).

Iš esmės galima išskirti du žaidimo režimus: kai veiksmas vyksta normaliame pasaulyje ir kai veikėjai atsiduria Tinkle. Virtualiojoje realybėje galioja atskiros taisyklės ir iš esmės tai jau atskiras žaidimas.

Cyberpunk 203X

Nuo pat 1998 m., kai buvo išleista Cyberpunk 2020 Firestorm: Shockwave knyga, fanai nekantriai laukia trečiojo Cyberpunk leidimo, žinomo Cyberpunk 203X pavadinimu. Žaidimas po ilgų atidėliojimų buvo išleistas 2006 m., tačiau gerbėjus nuvylė. Leidinys buvo juodai baltas ir gana prastai iliustruotas. Vėlesni atsiliepimai buvo kiek palankesni.

Naujajame leidinyje buvo gerokai papildytas pasaulio aprašymas: Ketvirtojo Korporacijų karo pasekmės, įskaitant Tinklo žlugimą, masinį duomenų ir istorijos metraščių praradimą. Po karo taip pat žlugo daugybė tautų, megakorporacijų bei visa paulinė ekonomika. Po pilietinių neramumų ima kurtis alternatyvios kultūros. Kitaip sakant, trečiasis Cyberpunk leidimas labiau susijęs su post-kiberpankiniu literatūriniu judėjimu ir transhumanizmu, nei su Gibson‘o-Sterling‘o judėjimu.
Taisyklių sistema buvo pakeista į Fuzion. Taip pat pristatytas greitesnis ir paprastesnis veikėjų kūrimo procesas, naudojant šablonus, tačiau yra nuomonių, kad dėl taisyklių pakeitimų, prasto išdėstymo, formatavimo bei spaustuvės ir nuoseklumo klaidų veikėjų kūrimas tapo, atvirkščiai, sudėtingesnis.

Nuorodos

R. Talsorian Games - oficialus žaidimo leidėjo puslapis
The BlackHammer Project - viena didžiausių žaidimo fanų bendruomenių
Views From the Edge - forumas, skirtas Cyberpunk 2020 ir kiberpanko žanrui
Datafortress 2020 - didžiausias Cyberpunk 2020 tinklapis
Resursų tinklapis

Straipsnis parengtas naudojant Wikipedia medžiagą pagal GNU Free Documentation License licencijos sąlygas.