Pavojai kautynėse II

 Autorius: Johnn Four
Parašytas: 2009 08 18
Originalas: Types of Combat Hazards
Vertėjas: Medis

Pavojai kaytynėse I

Yra daug mūšio pavojų, tokių kaip milžiniški burbulai, kurie įkalina į juos atsitrenkiančius kovotojus ar nedidelė stipraus vėjo juosta, stumdanti kovotojus. ŽM pasirinkdami pavojus dažnai nebūna labai išradingi. Tam, kad pagyvinti ir paįvairinti mūšį naudokite šias kategorijas.

Su vietove susiję pavojai

Šie pavojai - klasikinis mūšio pavojus dar iš kovos žaidimų laikų. Įvairaus reljefo naudojimas mūšio lauke sąlygoja dauge galimų pavojų ir taktinių sprendimų.

Sun Tzu rašė apie aukštumos išlaikymą ir saulės atspindžio vandenyje naudojimą tam, kad apakinti priešus. Mike Mearls D&D 4E rašo apie akmenų griūtis ir klastingus ledo plotus. Kovos mano žaidimuose matė uolas ir verdančias sroves.

1. Kiek vietovės ploto yra užimta?

Kuriant ir ruošiant reljefą jums reikėtų nuspręsti, kokį plotą jis užims. Jei su reljefu ar vietove susijęs pavojus užims visą kovos lauką, tada paveikiami bus visi. Jei ne - tik keletas.

Labiau įdomi yra dalinė priedanga, ypač jei yra dvi ar trys skirtingos reljefo ar vietovės rūšys, nes ji kovos metu suteikia papildomų galimybių.

Jei reljefas veikia visus vienodai, pasirinkimo nėra ir kovotojai tiesiog su tuo susitaiko. Sukurtos reljefo ar vietovės atkarpos ir zonos potencialiai skatina puolamąją ar gynybinę taktiką.

2. Apsiribokite pora ar trejetu skirtingų vietovės rūšių

Jei kovos lauke bus per daug reljefo ar vietovės rūšių, tai sulėtins mūšį ir ir per daug stimuliuos nuotykius. Dažniausiai mūšyje naudokite iki trijų vietovės tipų:

2.1. Standartinis reljefas

Ten, kur nėra kitokių vietovės tipų, lieka standartinis reljefas.

Standartinis reljefas žaidėjams yra pateikiamas mūšio pradžioje. Nesvarbu, ar vietovė būtų paprastas purvas, burbuliuojantis pelkės vanduo, ar stiklo duženų laukas, konkrečiai kovai tai yra normalu. Bet kokie kitokie vietovės ar reljefo tipai bus vertinami lyginant su standartiniu, kas reiškia, kad jie turi būti kažkuo įdomesni nei standartinis.

Pavyzdžiui, jei jūsų standartinė vietovė yra paprasta lyguma be jokių papildomų savybių ir jūs pridedate purvo zonas, taip pat be jokių papildomų savybių, purvas bus nuobodus, jei žaidėjai jį iš vis manys esant kitokia vietovės rūšimi. Papildoma vietovės rūšis neįtakos ir nenuspalvins žaidimo, tai kam dar kreipti dėmesį?

Venkite vietovės ar reljefo infliacijos - dauguma atvejų fokusuokitės į įvairumą ir įdomumą, o ne į sudėtingumo didėjimą. Venkite situacijos, kai vietovės ar reljefo poveikis žaidimui didėja vien tam, kad naujai pateikta vietovė būtų įdomesnė. Į tai yra svarbu atkreipti dėmesį, nes žaidėjų lūkesčiai iš praeito mūšio gali būti pernešti į esamą, ypač jei žaidimas jau kuris laikas vyksta konkrečiame regione ir nuotykiai vyksta panašioje vietovėje. Jums gali kilti pagunda kiekvieną tolimesnę nuotykio vietovę sukurti dar labiau pašėlusią ir pavojingesnę nei prieš tai buvusi, kas jums greitai gali baigtis bloguoju. Vietoje to stenkitės sukurti kitokią, o ne pavojingesnę vietovę.

Pavyzdžiui, 371-ame Bedugnės pasaulyje vietovė (standartinė vietovė) yra vien tik iš stiklo duženų. Neapsaugotos pėdos yar supjaustomos į skutelius. Nugriuvimas daro papildomą žalą. Kritimas iš aukščio, jei nukrentama iki žemės, žaloja papildomai. Pasikartojančių vėtrų metu visi nesantys priedangoje kas minutę yra žalojami vėjo nešamų stiklo šukių. Ir, stovyklavietės su gera miegojimo vieta įkūrimas yra velniškai sunkus reikalas.

Mūšio šiame pasaulyje metu jūs pateikiate kita vietovės rūšį - pievą. Nusibodusią, seną pievą. Tai gali pasirodyti nuobodu, nes pieva neturi jokių įdomių savybių. Tačiau žaidėjams ši vieta atrodys tikra dievų dovana. Ji saugi! Jokios papildomos žalos. Veikėjas čia gali gulėti tiek, kiek panorės.

Jūs galite norėti sukurti neįprastą karšto stiklo vietovę, usnis - žudikes iš stiklo šukių ar +1 stiklą. Tačiau pieva yra pakankamai skirtinga, kad padarytų žaidimą įdomiu, o mūšius ne tokiuos pavojingus ir ekstremalius.

Taigi, nebūtina visada sunkinti standartinės vietovės pakeičiant ją dar baisesne vietove - ji tiesiog turi būti kitokia ir žaidėjams įdomi.

Dažnai jūs susidursite su vietovėmis, kurios tarsi susilieja, nes jos žaidimui neprideda papildomo spalvingumo ir vertės. Paimkime tipinį kaimiškos vietovės mūšį, vykstantį pievoje, rugiuose, purviname kelyje ir negausioje augmenijoje. Nepaisant keturių vietovės tipų, jie visi yra vienodi.

Aš susiečiau tuos vietovės tipus ir pavadinčiau viena, standartine kaimo vietove. Tai palieka jums erdvės reikalui esant pateikti įdomesnę vietovę.

2.2 Pastiprinta vietovė

Ši vietovė yra panaši į standartinę, bet su viena ar keletu kitokių savybių. Pastiprinta vietovė dažnai yra susijusi, kyla iš standartinės vietovės ir taip tampa teminiu ir taktiniu elementu. Ji taip pat turėtų būti pavojingesnė ar suteikti daugiau taktinių galimybių nei standartinė vietovė.

Pavyzdžiui, mūšis gali vykti miške. Standartinė vietovė yra nedideli medžiai ir kita žaluma. Pastiprinta vietovė būtų dideli medžiai ir lapai, blokuojantys judėjimą, mažinantys apžvelgiamą plotą ir suteikiantys priedangą; akmenų krūva, suteikianti aukščio pranašumą, galimybę pasislėpti ir pulti iš pasalų pasinaudojant nedidele ola arba tėkmė, neleidžianti sekti pėdomis ir suteikianti galimybę judėti greičiau.

Prie kaimo vietovės jūs galite pridėti lietų, kuris kelią paverčia purvyne ir apsunkina judėjimą, sniegą, kad ne kelyje taptų sunku judėti ir kovoti ar gilų sniegą, kad puolimą iš pasalų būtų galima vykdyti iš bet kurios vietos.

2.3. Ypatinga vietovė

Ši vietovė labai skiriasi nuo standartinės ar pastiprintos vietovės. Ji gali būti temos rėmuose ar už jų, bet ji turi sąlygoti visiškai kitokį žaidimą. Ji gali būti ekstremali ir, jei ji tokia, kovos lauke turi apsiriboti nedidelėmis zonomis, nes kitaip yra rizika, kad ji taps standartine.

Ypatinga vietovė turi padidinti dramatiškumą ar potencialiai turėti didelę įtaką. Galbūt pusė, kuri pirma ją pasieks ar supras kaip ja pasinaudoti, gaus didelį taktinį pranašumą.

Pavyzdžiui, mūšio žemėlapyje gali būti išmėtyti trys magiški runų apskritimai. Jei žmonės vienu metu stovi visuose trijuose, jie gauna svarų magišką pastiprinimą, trunkanti tris tarpsnelius. Ši, ypatinga vietovė gali pakeisti mūšį iš vienas-prieš-vieną kapojimosi į pozicinį žaidimą, kur abi pusės stengsis savo narius nusiųsti į apskritimus ir, tuo pačiu metu, neleisti kitiems to padaryti.

Kitu pavyzdžiu galėtų būti nuodingi augalai, kuriuose kovotojai galėtų ieškoti nuodingų vaisių, kuriuos metant į priešą, atsitrenkęs vaisius sprogsta nuodingomis sporomis. Jūs galite nuspręsti, kad šie augalai gerai maskuojasi usnyse ir jų vaisių suradimui reikia laiko.

Trečiu pavyzdžiu galėtų būti kova, vykstantio greta nedelio kraterio. Čia visai neauga augalai, o keistų uolų spalva morkava. Kai kuriose vietose dangaus kūno gabalai yra nesubyrėję ir slepiasi po žeme. Tose vietose yra stiprus magnetizmas. Bet kas, susiję su geležimi, kaip vaikščiojimas dėvint metalinius šarvus ar mojavimas kalaviju, vyksta labai sunkiai ir galimas kovotojų judėjimas, atakos ir gynybos gauna minusų.

3. Venkite per didelio vietovių kiekio

Anksčiau aš jau minėjau, kad per daug pavojų lėtina mūšį ir per daug stimuliuoja. Daug vietovių tipų, pridedančių daug papildomų taisyklių nuotykiui, taip pat lėtina mūšį, nes reikia atkreipti dėmesį į papildomą informaciją ir papildomai bendrauti. Žaidėjai gali susipainioti, pamiršti ar neatkreipti dėmesio, kas sąlygos daug šnekų apie tai, kokia vietovė kokį poveikį turi. Tokią papildomą informaciją reikia aptarti su kiekvienu žaidėju jo veiksmo metu. Tai taipogi verčia tave daugiau mąstyti meistravimo metu.

Jei jūs turite margumyną vietovių, bet kokie dramatiški ar specifiniai efektai tiesiog nublanks. Kiekviename nuotykyje pateikiant magiškas runas, stiklo duženas, verdančias sroves ir akmenų krūvas mažina dėmesį, atkreipiamą į kiekvieną iš šių įdomių vietovių. Žaidėjai ims tikėtis tokio didelio pasirinkimo kiekviename mūšyje ir kovos su dvejais ar trejais vietovės tipais taps mažiau jaudinančios.

Ir nepamirškite, kad yra keletas pavojų tipų. Monopolizuoti pavojus kiekvieną kartą pateikiant juos kaip vietoves yra dar vienas būdas kaip laikui bėgant pavojai tampa mažiau įdomūs.

Geriausia yra kiekviename mūšyje naudoti porą - trejetą vietovės tipų plius vienos ar dviejų pastiprintų ar ypatingų vietovių derinį. Tada pateikite visą meniu svarbiems mūšiams kovojant su lygio bosais ar kitais varžovais arba nuotykiuose, kurie žaidėjams yra ypatingai svarbūs.

Pavojai kautynėse III
Pavajai kautynėse IV